Дидактичні матеріали

Мислення
Досліджуємо процеси мислення

  1. Мислення – найскладніша робота для людини. Для її виконання необхідна організованість, добре розвинуті увага та пам’ять, спостережливість, працездатність.
  2. Віковий розвиток людини супроводжується розвитком типу мислення від предметно-дійового до наочно-образного і абстрактного.
  • Чи можна розвивати своє мислення ? Як стати кмітливим і розумним?
  • Рекомендації:
  • Пам’ятай відомий загальний принцип: «Бажаєш бути розумним, навчись розумно питати, уважно слухати, спокійно відповідати і припини говорити, коли вже нічого сказати».
  • Саме мислення неможливе без накопичення знань. Навчання супроводжує розвиток мислення.
  • Мислення починається з питань Чому? Як? Будь допитливим, навчись ставити питання. І обов’язково шукай відповіді на них.
  • Мислення та мова нерозривні. Неодмінна умова розвитку мислення – переказ того, що прочитав, участь у дискусіях, активне використання письмової мови.

Чи уважний ти?

Увага – це здатність:
  • Виконувати завдання , не відволікаючись на галас, розмови тощо;
  • Робити кілька справ одночасно;
  • Швидко переходити від одного заняття до другого (наприклад, після фізкультури вирішувати задачі).
Розвинена увага допомогає:
  • Зрозуміти і запам’ятати те,що вчиш;
  • Швидко і правильно виконати завдання;
  • Стати спостережливим;
  • Добитися успіху в тому, що робиш.

Увагу можна вдосконалити тренуючись.
«Кращий спосіб стати уважним – не дозволити собі робити щось неуважно» 
(Платонов К.К. видатний психолог).

Як розвинути увагу?

Рекомендації:

  1. Привчайся уважно працювати в різноманітних умовах.
  2. Систематично тренуйся спостерігати одночасно за кількома предметами.
  3. Розвивай у собі вольові якості – це сприяє розвитку стійкості уваги.
  4. Грай у шахи і інші спортивні ігри.
  5. Постійно тренуй здатність до концентрації уваги.

Тренування розподілу уваги.
(З якої кількості малих риб складається ця велика риба?)




Підрахуй, скільки в таблиці знаків по порядку, таким чином «Один хрестик, одне коло, два хрестики, один квадрат, три хрестики і два кола».



Яка в мене пам’ять?
Пам’ять – це:
Що і скільки ти запам’ятовуєш;
Чи надовго ти запам’ятовуєш;
Чи швидко згадуєш.

Добра пам’ять необхідна для запам’ятовування:
Віршів і пісень, картин і фільмів;
Чисел і текстів;
Рухів і музики;
Різних почуттів;
Подій і вчинків.

Добра пам’ять – це:
Швидке виконання домашніх завдань;
Швидкість в оволодінні іноземними мовами;
Оптимальна поведінка в певній ситуації;
Широке коло професій, які можеш вибирати.

Як покращити пам’ять?


  1. Обов’язковою умовою гарного засвоєння є чітке розуміння того, що треба засвоїти. Виділи головне і другорядне.
  2. Велике значення для запам’ятовування має емоційне забарвлення.
  3. Не уникай можливості навантажити пам’ять і потренуватись в запам’ятовуванні.
  4. Є така закономірність: чим більше видів пам’яті бере участь у запам’ятовуванні, тим точніше зберігається матеріал і краще відтворюється. Треба тренувати всі види пам’ті.
  5. Одне з основних правил  покращення пам’яті – повторення. Корисно повторювати перед сном, а також зранку.

Числа для запам’ятовування:
(постарайся їх запам’ятати протягом однієї хвилини,
потім запиши їх)


3, 15, 79, 23, 10, 56, 7, 34, 1, 17

Зорова пам’ять на слова
(таким же чином перевір, як ти запам’ятувуєш слова. Якщо правильно записав більше семи цифр, або слів – ти молодець!)

Син Дім Ніс Шар Дуб Ліс
Чоло Кіт Світ Кінь



Дидактичні матеріали:



"Пройди лабіринтом".


Нейровправа.

Відповідні пальчики.

Знайди відмінності.

Розгадай історію ребуса.


Обведи пальчиком та знайди фігурку на малюнку.
З'єднай точки - отримай малюнок.

Напиши правильну кількість знайдених фігур.








Немає коментарів:

Дописати коментар