Опис досвіду






1. Актуальність проблемного питання


 Ф.М Достоєвський наголошував на тому, що без зародження позитивного і прекрасного людині не можна входити в доросле життя із дитинства.
Сьогодні художньо-естетичне виховання підростаючого покоління проходить у складних умовах соціально-економічного і суспільного життя. Педагогу важливо розкрити перед учнями красу життя, його багатства. На жаль, але існують сім’ї, особливо в нашому закладі, де через недостатню культуру батьків діти не отримують необхідного естетичного виховання, і тоді головним авторитетом для дитини стає вчитель, вихователь.
Мета художньо-естетичного виховання – виховувати в учнів естетичні погляди, смаки, які ґрунтуються на народній естетиці та кращих надбаннях цивілізації. Отже, сучасні загальноосвітні школи та позашкільні навчальні заклади мають стати осередками виховання справжньої духовності, плекання творчої особистості, виховання людини що характеризується високою емоційно – естетичною  культурою.

2. Форми роботи:

1.  Години спілкування;
2.  Виховні години;
3.  Виставки художніх робіт учнів;
4.  Загальношкільні свята;
5.  Робота гуртків художньо-естетичного спрямування;
6.  Відвідування учнями музеїв, театрів, цирку, виставок.
    

Теоретичні і практичні основи формування художньо-естетичного виховання особистості.
Відображені в художніх творах В.Сухомлинського , К.Чуковського, народній творчості .                  



                  Різноманітність форм роботи з вихованцями.
(складання казок, ігри, казкові зачини, подорож у світ краси)

 








 









  

Година спілкування на тему: «Людські цінності життя»
Мета: дати дітям поняття про цінності життя; вчити визначати, що є для них найціннішим; розвивати вміння жити в мирі та злагоді бережливо ставитись до свого здоров’я; виховувати любов і повагу до родини, рідного краю.




У цінностей, як у веселки, є сім кольорів. Вона наділяє людину силою, впевненістю у собі.
Можливо, цінностей є більше, і вони мають більше кольорів. Та я знаю лише одне: що вони різноколірні, барвисті та світлі, і нехай вони будуть у кожного, діти, із вас.

 Родинне свято «Я згадую пісню чудову – материну колискову»

Мета: прилучення дітей до світу прекрасного, виховання любові до пісні.
Пісня народжується разом з людиною відгукується на всі події життя. Першою є материнська колискова, що огортає немовлятко ласкою, любов’ю, ніжністю навіває спокій цілющий сон.
 
 

 Спи, дитятко, посміхайся
У солодких снах.
В доленосний час почався
Твій життєвих шлях

Під час родинного свята «Я згадую пісню чудову – материну колискову» діти поринули у раннє дитинство, згадуючи мамин ніжний спів. Вони пригадали і українські народні казки «Колобок», «Коза-дереза», «Півник і котик», які читали їм батьки. Такі спогади мають велике значення для кожного, адже зміцнюють родину, підкріплюють шану і вдячність до мами і тата.


Бліц - інтерв’ю «Дивись не забудь, людиною будь!»
Мета: створити в учнів уявлення про морально-етичний зміст їхніх стосунків із навколишнім світом; формувати почуття чуйності й доброзичливості; вчити гостинності вияву шанобливого ставлення до батьків, старших піклуватися про молодших; виховувати людяність , чесність , милосердя , здатність боротися проти зла



«У людини  повинно бути все прекрасне і обличчя , і одяг, і душа, і думки», - писав А.П Чехов. І я вам , діти, бажаю, щоб обличчя ваші були осяяні доброю усмішкою на добрі справи, а душа щоб ніколи не зачерствіла до рідних і до чужих людей, які чекають від вас доброти.


       Годинна милування «Краса навколишнього світу»
Мета : вчити дітей бачити прекрасне навколо себе; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного краю, прагнення збагачувати його красу
                                                         




Немає в світі кращої землі, ніж наша Україна.












  Сьогодні ми познайомились з красою нашої рідної землі і переконались в тому, що цю красу ми повинні берегти.



          Година книги «Тато , мама, я - читацька сім’я»
Мета: розширювати читацький світогляд учнів; формувати в них уміння повно, точно, емоційно робити висновки і висловлювати судження про прочитане; виховувати любов до книги у сім’ї .


Книга – найкращий друг і порадник на всі випадки життя.


 Адже той, хто багато читає, той усе на світі знає.


                              Ранок «Свято казки»
Мета: продовжувати знайомити дітей з казками; розвивати вміння спостерігати, мислити, робити висновки; виховувати любов до мистецтва.



Сьогодні ми казку сюди запросили, щоб бачити казку і слухать гуртом.

 

 Казки упродовж років були й залишаються чарівними провідниками добра і милосердя.

Інформаційно-музична програма «30 хвилин»
«Все про добро та милосердя»
Мета: продовжити ознайомлення учнів із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисно.


Як людей полюбиш, пошануєш.
Силу для добра в душі відчуєш
                                                         
                                                                                           
Дорога добра
Хай оживає істина стара; людина починається з добра!
         


Практичне заняття «Мій рідний край»

Мета: розширювати знання дітей про рідне місто, село, їх назву.
Розвивати спостережливість, пам'ять , уяву.
Виховувати почуття любові й гордості за рідний край.





Кращої землі, ніж рідна немає. Адже це земля, де ми народилися, де живуть наші найдорожчі і найрідніші люди


4. Висновок
Виховання емоційного відношення до краси-довга , кропітка і цілеспрямована праця. Уже декілька років як вихователь працюю у руслі художньо-естетичного виховання. Форма роботи намагаюсь підбирати, мотивуючи специфічними віковими особливостями. Молодші школярі тяжіють до колективних справ із реальними результатами, тому практикую виставки, свята, екскурсії.
Ставлю за мету не навчити, а дати поштовх вчитися естетиці все життя. В одній із телепередач народний артист С.Образцов сказав: «Що таке талант? Це вміння людини здивуватися польоту бджоли, кольору неба, вміння почути пташиний спів. Здивуватися і спитати себе: «А чому?» і захотіти відповісти на запитання хімічною формулою, математичним розрахунком, фарбами на полотні.»
Суть художньо-естетичної освіти у тому, що школяр повинен взяти із собою у доросле життя не тільки вміння розуміти і милуватися прекрасним. Він повинен прагнути до самостійних нових зустрічей з гармонією, стати творцем красоти, прагнути вносити її у всі сфери життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар